Чуждестранните курсанти от Морско училище видяха част от 100-те национални туристически обекта

Home/2020, Еразъм, международни проекти, Новини, Събития/Чуждестранните курсанти от Морско училище видяха част от 100-те национални туристически обекта

Чуждестранните курсанти от Морско училище видяха част от 100-те национални туристически обекта

Чуждестранните курсанти от Полша и Северна Македония, които се обучават във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“, в два поредни дни разгледаха наши забележителности, разположени в Североизточна България. Местата, които посетиха, са част от 100-те национални туристически обекта.

В първия ден от опознавателния тур двете момичета от Северна Македония и тримата им колеги от Полша, заедно с ротните командири от ВВМУ, посетиха нос Калиакра, залива Болата, националния археологически резерват „Яйлата“ и Двореца и ботаническата градина в Балчик.

През втория ден чужденците видяха отблизо старите столици на България – Велики Преслав и Плиска. Те разгледаха националните историко-археологически резервати, Голямата базилика и музеите в двата древни града.

След старите столици, курсантите посетиха паметника „Създателите на българската държава“, известен още като „1300 години България“, в Шумен. Туристическата обиколка включи и обекта на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО – „Мадара“, където младежите разгледаха релефа на Мадарския конник.

През двата дни – 19 и 20 май, когато бяха проведени екскурзиите, чуждестранните курсанти събраха много впечатления и информация за историята и културата на България.

„Искахме да разгледаме тези забележителности, докато сме в България, но заради карантината досега не успяхме. Много сме доволни, че ВВМУ организира за нас тази туристическа обиколка“, споделиха чуждестранните курсанти.

Двете момичета от Северна Македония и трите момчета от Полша се обучават в Морско училище в продължение на един семестър по програма „Еразъм+“. По време на извънредното положение заради COVID-19 те бяха под карантина повече от 60 дни, заедно с българските курсанти от ВВМУ.

About the Author: